שליחה ואיסוף של מסמכים מבתי המשפט בעיר

שליחויות משפטיות הן תחום העומד בפני עצמו בעולם המשלוחים, המצריך רמה גבוהה במיוחד של מהירות, דיוק ודיסקרטיות. מדובר בשירות הניתן למשרדי עורכי דין החייבים לעמוד במסגרות זמנים ואילוצים הנובעים מהליכים משפטיים, תקנות, חוקים ובירוקרטיה, כאשר לעיתים יש לבצע את השליחות באופן מיידי. על כן חשוב מאוד לעבוד עם שרות שליחים המבוצע על ידי חברה בעלת ניסיון רב, שמכירה היטב את צרכי לקוחותיה ואת הכתובות הרלוונטיות באזור המרכז, גוש דן ותל אביב.

 

שרות שליחים - חשיבותה של מהירות במסירות משפטיות

 

מסירות של מסמכים מהוות חלק בלתי נפרד מעבודתם של משרדי עורכי דין. במקרים רבים ישנה חשיבות גדולה למהירות המשלוח, כאשר הצורך גם עולה לעיתים במהלך היום באופן שאינו צפוי מראש.  לעיתים הדבר קשור בפרוצדורה מסוימת, בלוחות זמנים צפופים של הליכים משפטיים, עקב דרישות של רשויות כמו בתי המשפט ומשרדי ממשלה וכן הלאה. לפיכך, מסירה שאינה מבוצעת מספיק מהר ואינה מגיעה ליעדה בפרק הזמן הנדרש, עלולה לגרום לבעיות ועיכובים ולכך יש כמובן השפעה על שביעות הרצון של הלקוחות, על תפקוד משרד עורכי הדין ועל התדמית שלו. לכן, ישנה חשיבות רבה לבחירת חברה בעלת ניסיון רב בתחום שעל לקוחותיה נמנים משרדים רבים באזורים הרלוונטיים לפעילותכם.

 

סוגים שונים של שליחויות משפטיות

 

שליחויות משפטיות מתפרשות למעשה על פני קשת רחבה של תחומים. בראש ובראשונה ישנו צורך להעביר מסמכים אל מזכירויות בתי המשפט, כמו פתיחה של תיקים, הגשה של חומרים משפטיים, תצהירים, טפסים, רישומים של משכונות וחברות, ועוד. כמו כן השירות נותן מענה למסירות משפטיות לנמענים בהן יש לעמוד בדרישות ובתקנות הרלוונטיות על פי חוק השליחויות משנת 1965. 

 

לכך מצטרפת פתיחת תיקים במוסדות שאינם בתי משפט, כמו בתי דין רבניים, הוצאה לפועל, רשם הירושות וכדומה, וזאת כאשר לא ניתן לבצע פתיחות של תיקים או פעולות אחרות בצורה מקוונת. בנוסף לכך יש צורך בשליחה של תיקים רפואיים במסגרת תביעות רשלנות רפואית ואחרות, כאשר גם כאן ישנה כמובן חשיבות עליונה לדיסקרטיות ולמסירות מדויקות לנותני חוות דעת, ועדות רפואיות, חברות ביטוח, נמענים פרטיים ועוד.

 

למעשה, שרות שליחים נותן מענה לשורה ארוכה של צרכים נוספים כגון הגשת בקשות וצווים, כתבי הגנה, צילומים של תיקים משטרתיים, פעילות מול רשם החברות, רשם המשכונות, האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, משרד החוץ, רשות מקרקעי ישראל ועוד.

 

איך מבצעים משלוחים מהירים

 

כאמור, שליחויות משפטיות צריכות לא פעם להתבצע באופן מהיר ביותר, ולעיתים קרובות בהתראה מיידית, מה שדורש מהחברה המבצעת את השליחויות לעמוד בסטנדרטים גבוהים. על מנת לתת מענה כזה על החברה להחזיק צי נרחב של רכבים וקטנועים, המסוגלים להיענות במהירות לקריאות בהיקפים משתנים. כלומר, שתמיד יהיו שליחים זמינים לקבלת קריאה ממשרדי עורכי דין. באמצעות צי של קטנועים החברה יכולה לתת מענה מהיר מאוד למסירת מסמכים למיניהם גם בשעות העומס וגם בתקופת החורף, כאשר קיימים עומסי תנועה כבדים.

 

מלבד זאת החברה צריכה להחזיק מערך טכנולוגי מתקדם המאפשר לנטר ולפקח בזמן אמת אחר תנועת המשלוחים ולהיות עם היד על הדופק לגבי דיוק רב. המערכת גם מאפשרת לחברה לתזמן בצורה אופטימאלית את תנועת השליחים מול קריאות בהתאם ליעדים השונים. ומעל הכל, זו צריכה להיות חברה בעלת ניסיון רב בביצוע שליחויות משפטיות המכירה היטב את הצרכים המיוחדים של משרדי עורכי דין ואת ההתנהלות מול הנמענים השונים.